Promocje sprzedaży

Aby zachęcić klientów sklepów do kupowania konkretnych produktów, stosuje się tak zwane promocje sprzedaży. Promocje tego typu prowadzone mogą być w różnym zakresie, w zależności jeszcze od tego czy jest to promocja przewidziana przez samego producenta konkretnego wyrobu, czy też przez sam sklep, w którym dokonujemy zakupów.

W sklepach, w celu zwiększenia sprzedaży prowadzone mogą być na przykład akcje związane z przestawianiem mebli sklepowych. Nie są to jednak jedyne działania, o które może zadbać sam sklep. Bardzo często kupuje się specjalne ekspozytory¸ które mają za zadanie zachęcić do kupowania konkretnych produktów czy też grup takowych produktów.

Stojaki sklepowe

Promocje sprzedażyInnym sposobem promowania sprzedaży jest prowadzenie specjalnych akcji promocyjnych. W sklepie, czy też przed nim ustawione mogą zostać specjalne stojaki sklepowe, gdzie możliwa będzie na przykład darmowa degustacja konkretnego produktu. Jest to doskonała okazja aby zachęcić konsumentów do tego, aby takowe produkty kupowali. W takich promocjach uczestniczą oczywiście specjalnie wynajęci do tego celu pracownicy, których zdaniem jest jak najbardziej promowanie konkretnego produktu. Inną metodą maksymalizacji sprzedaży jest zastosowanie mniejszych, ale wcale przez to nie mniej skutecznych stojaków ekspozycyjnych, które znajdować mogą się na przykład przy kasie.

Zainteresowanie konsumentów

Takie stojaki ekspozycyjne znakomicie nadają się do sprzedaży produktów, na które być może, na przykład ze względu na cenę, mogły by nie wzbudzić zainteresowania konsumentów w przypadku gdyby pojawiły się one normalnie na półkach pośród innych produktów. A tak w oczekiwaniu na swoją kolej przy kasie wielu konsumentów może skusić się na zakupienie takich właśnie produktów. Jest to dosyć sprytne posunięcie marketingowe stosowne w wielu różnorodnych sklepach, zwłaszcza w tych większych. Czasem specjalnie dąży się do tego, aby kolejki przy kasach nie rozładowywały się nazbyt szybko właśnie ze względu na to, iż czekający dłużej klienci są bardziej skłonni do dokonywania takich właśnie zakupów.

Zobacz też:

Dodaj komentarz