Pojazdy szynowe i autobusy

PrzemysłPociągi, czy też popularne w wielu miastach tramwaje są pojazdami o napędzie elektrycznym. W związki z czym w ich przypadku stosuje się zupełnie inne ślinili niż te, które stosowane są w normalnych samochodach poruszających się po polskich drogach.

Oczywiście coraz wyższe ceny benzyny powodują, że także w samochodach osobowych pojawia się konieczność stosowania wydajnych silników elektrycznych. Chociażby we Francji w ostatnim czasie pojawiła się możliwość wypożyczenia sobie samochodu elektrycznego.

Sprzęgła szybkobieżne

PrzemysłW Polsce jednak nie prędko doczekamy się tego typu rozwiązań, chociaż i owszem dosyć często przyjdzie nam podróżować tramwajami wyposażonymi w nowoczesne silniki elektryczne oraz sprzęgła wolnobieżne. Nazwa może być nieco myląca ponieważ to takie właśnie sprzęgła są dosyć nowoczesne. Spotkać można się jeszcze z nazwą sprzęgła szybkobieżne, ale odnosi się ona raczej do starszych modeli silników w których turbiny napędzane były jeszcze za pomocą pary wodnej. Nie jest to jednak wydajne rozwiązanie, które mogło by być obecnie stosowane z powodzeniem. O ile konstrukcja samych silników się wiele nie zmieniła na przestrzeni lat to już miechy zawieszenia czy też elementy amortyzujące dosyć mocno ewoluowały, tak więc podróż nowoczesnym tramwajem, w którym zastosowano także eleganckie taśmy dylatacyjne jest już zdecydowanie bardziej przyjemna.

Pneumatyczne zawieszenie

PrzemysłPodróżni w dużej mierze w mniejszym stopniu narażeni są na uczucie dyskomfortu, podróżować można także zdecydowanie szybciej. Poza tym zmiany dotknęły także i innych pojazdów, które powszechnie stosuje się w komunikacji miejskiej. Mogą być to autobusy, w których wykorzystuje się węże, oraz pneumatyczne zawieszenie. Takie zawieszenie pozwala na ułatwienie wsiadania do pojazdu osobom niepełnosprawnym oraz także osobom starszym. Za każdym razem gdy otwierane są drzwi pojazdu, zawieszenie jest opuszczane na dół, ale nie w przesadnie gwałtowny sposób, tak aby nie było to uciążliwe dla osób, które znajdują się już w środku autobusu. W wielu miastach autobusy z takim zawieszeniem są już oczywiście standardem.

Zobacz też:

Leave A Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *