Fakty i mity o zdrowym odżywianiu

Fakty i mity o zdrowym odżywianiuNie da się ukryć, że ile osób tyle teorii i opinii odnoszących się do zdrowego odżywiania. Nawet w przypadku specjalistów, teorie odnoszące się do tego, co tak naprawdę jest zdrowe a co nie, ciągle ulegają pewnym mniejszym lub większym modyfikacjom.

Zdrowe odżywianie to ciężki temat.

To co dziś jest zaliczane jako dobre i zdrowe dla organizmu, jutro okazać się może wyklęte. Dużym błędem, jaki popełniają osoby chcące się zdrowo odżywiać, jest wiara w to, że produkty oznaczane jako light, czyli takie, które teoretycznie powinny posiadać znacznie obniżona zawartość tłuszczu, przyspieszają proces odchudzania. Fakt, być może są niskokaloryczne i niekiedy nawet smaczne. Jednak jeśli głębiej wczytamy się w ich skład okazać się może, że tu już wcale tak wesoło nie będzie. Takie produkty dają bardzo często złudne wrażenie odchudzania bez wyrzeczeń.

Powiedz NIE

Niestety, jedyna słuszna prawda jest taka, że bez jakichkolwiek wyrzeczeń nie da się zgubić zbędnych kilogramów. Wystarczy zrobić prosty eksperyment. Należy wziąć dwa produkty – jeden klasyczny a drugi light. Przy porównaniu liczny kalorii okazuje się bowiem, że różnica pomiędzy takimi dwoma produktami będzie naprawdę niewielka. Warto takie produkty traktować jako wspomagacz odchudzania, a nie jako element codziennej diety odchudzającej. Mitem jest również fakt, że mrożone warzywa mają zdecydowanie najmniej wartości odżywczych. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technik mrożenia, dziś takie warzywa niemal niczym nie ustępują tym świeżo zebranym. Jednak w przypadku mrożonek, warto wybierać te warzywa i owoce pochodzące od pewnych i zaufanych producentów, którzy do mrożenia nie stosują dodatkowych środków chemicznych czy zbędnych konserwantów. Wiele osób ostaje za tym, że nie należy oliwy przechowywać w warunkach chłodniczych, gdyż traci ona wówczas wszystkie swoje wartości odżywcze. Jednak nic bardziej mylnego. Przechowywanie w lodówce jedynie zmętnia oliwę, nie wpływając jednak w jakikolwiek sposób na posiadane przez nią wartości odżywcze.

Zobacz też:

Leave A Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *